۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۹۴۱۱۸
حجت الاسلام والمسلمین دژکام:

مشکلات نتیجه کوتاهی در وظایف انقلابی است|ارزشگذاری انقلاب صرفا مادی نباشد

مشکلات نتیجه کوتاهی در وظایف انقلابی است|ارزشگذاری انقلاب صرفا مادی نباشد
نماینده ولی فقیه در فارس با بیان این که باید به وظایف انقلابی خود در چارچوب دین عمل کنیم، مشکل و گرفتاری های امروز را نتیجه کوتاهی در این زمینه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: حرکت انقلاب از 19 دی قم آغاز شد و با حرکت های عظیم مردم متدین ایران ادامه پیدا کرد تا در 22 بهمن 57 به پیروزی جبهه حق بر طاغوتیان و ظالمان انجامید.

وی افزود: نوع بسیاری از تحلیل های امروز بر پایه چارچوب های فکری غرب است، نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی تحول در همه بنیان های نظری نسبت به تفکر اروپایی ها و آمریکایی ها بود چرا که آن ها می خواستند دنیا را تسخیر کنند.

امام جمعه شیراز با بیان این که باید به بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی با تکیه به تفکر دینی بپردازیم، اظهار داشت: پیش از انقلاب وضع ایران چگونه بود و کسانی که بر ما حکومت می کردند چگونه بودند؟ امروز خود مردم بر اساس تعالیم دینی برای کشور خود تصمیم می گیرند اما وضع قبل از انقلاب چگونه بود؟

وی ادامه داد: ظلم در دوره پهلوی بیداد می کرد که سبب شد فریاد مردم بلند شود، افراد پاک و بزرگی در زندان های ساواک ظالمانه شکنجه شده و به شهادت رسیدند، امروز دشمنان تلاش مذبوحانه می کنند تا چهره پهلوی را تطهیر کرده و از یاد مردم ببرند که دوره پهلوی چه ظلم هایی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان این که به اندازه ای ظلم و جنایت در دوره پهلوی صورت گرفته که به سادگی فراموش نخواهد شد، ابراز داشت: امروز حکومت با رأی مردم اداره می شود و باید ببینیم امروز در چه وضعیتی قرار داریم.

وی عنوان کرد: خداوند متعال با هیچکس قوم و خویش نیست و ما هم امتحان می شویم تا مشخص شود چگونه رفتار می کنیم، آیا رأی دادن به حساب تفکر لیبرال دموکراسی حقی است که انسان هرگونه می خواهد می تواند از آن استفاده کند یا یک وظیفه و تکلیف است؟

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: امتحان می شویم که آیا انسان های کارآمد، متدین و انقلابی را بر حکومت می گماریم یا این که میدان را برای هر کسی باز می کنیم، متأسفانه توجه به این که باید پاسخگوی به اعمال و تصمیم در مسائل سیاسی و اجتماعی باشیم مورد غفلت بسیاری واقع شده است.

وی اضافه کرد: امروز در معرض امتحان بزرگ الهی هستیم که چه مدیرانی برای کشور انتخاب خواهیم کرد، ممکن است کسانی در ابتدای راه ادعای انقلابی گری داشته باشند اما باید دید که این مسیر را ادامه می دهند یا خیر، خداوند کسانی که اعمال صالح و نیک انجام می دهند و در مسیر تقویت انقلاب حرکت می کنند بهشت و پیروزی مادی و معنوی را در نظر می گیرد، ارزش های معنوی انقلاب مهمتر و بزرگتر از مسائل دنیوی است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اندازه گیری های انقلاب صرفا دنیوی نبوده است، گفت: معنویت نباید در تحلیل 40 سال گذشته انقلاب نادیده گرفته شود بلکه باید ملاک ارزش گذاری در انقلاب باشد، شهدا با خدا معامله کردند مگر کسی در معامله با خدا ضرر می کند.

وی افزود: سومین چیزی که خدا به انقلابیون راستین می دهد این است که هیچگاه ذلیل نمی شوند و عزت و عظمت از آن  انقلابیون حقیقی خواهد بود، اگر به وظایف خود عمل نکنیم دچار مشکل خواهیم شد، اگر امروز گله هایی داریم باید ببینیم آیا کار خوب کردیم که جواب بد گرفته ایم یا این که در جایی در وظیفه انقلابی اشتباه کرده ایم و گرفتار برخی مشکلات شدیم.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: گاهی ممکن است رفتارهایی انجام دهیم که دیگران هم گرفتار شوند، امیدواریم که چارچوب های عمل و رفتار قرآنی سرلوحه کار همگان باشد.

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات